۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۳۶

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

کمبود معلم در مدارس استان بوشهر جبران می‌شود

کمبود معلم در مدارس استان بوشهر جبران می‌شود

بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کمبود معلم در مدارس استان بوشهر جبران می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال سه آزمون جذب معلم در آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در جذب معلم مدارس استثنایی هشت هزار و ۳۴۰ نفر شرکت کردند که ۷۶۶ نفر به مرحله بعدی راه یافتند و ۴۰۷ نفر جذب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از جذب رشته دبیری برای مدارس استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این بخش ۳۸۰ هنرآموز رشته دبیری استخدام خواهند شد.

نامگذاری امسال به نام آموزش و پرورش

وی خاطرنشان کرد: امسال جذب ۳۶۴ نفر در دستور کار قرار گرفته است و از طریق دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از یک هزار و ۲۸۲ متقاضی ۵۰۰ نفر برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.

موحدی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۱ معلم شهید و ۴۷۱ شهید دانش‌آموز استان بوشهر تجلیل از خانواده معظم شهدای فرهنگی استان را از برنامه‌های مهم دانست و اظهار داشت: در هفته معلم از معلمان و فرهنگیان در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر تجلیل شد.

وی با بیان اینکه امسال از سوی استاندار بوشهر به نام آموزش و پرورش نامگذاری شده است گفت: در این راستا مشکلات این مجموعه در بخش‌های مختلف از جمله تکمیل طرح‌های نیمه تمام مدارس در اولویت است.

برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز

موحدی پیگیری استقرار اداره آموزش و پرورش عشایر استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون آموزش و پرورش عشایر استان تحت پوشش فارس است، ۲ هزار دانش‌آموز عشایر استان بوشهر به ویژه در مناطق عشایری دشتستان، تنگستان، دیر، دشتی تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان را از دیگر برنامه‌های امسال دانست و بیان کرد: خیرین در عرصه ساخت فضاهای آموزشی و امکانات آموزشی نقش مهم و اثرگذاری دارند.

وی یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش استان بوشهر را جبران کمبود معلم مدارس دانست و اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال هزار و ۶۵۰ معلم در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می‌شوند.

کد خبر 6161439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha